mandag 5. desember 2011

Oppbevaringseske

Vår andre oppgave besto av mye maskeringtape, tapetkniv, bokpapp, decoupage og maling!
Vi skulle nemlig lage en pappeske stor nok til alt av pensler, blyanter, lim, saks osv. Vi fikk et mønster, men det var målt feil av lærerne så jeg gjorde en litt annerledes vri på lokket for å få det til å stemme.

Den skulle være inspirert av yrket vi har valgt for videre utdanning eller en fritidsaktivitet. Jeg valgte kostymesyer og noe av det første jeg gjorde var å finne  bilder på nettet.

Trinn for trinn hva jeg gjorde:

-skar ut alle delene til eska og tapet alt veldig godt sammen med heldekkende maskeringstape

-malte utsiden beige og innsiden mørk grå/dyp rødbrun

-brukte decoupage til og feste to lag med tynt silkepapir over hele eska.
 decoupage er noe jeg holdt mye på med før og er en blanding og lakk. Først tar du et lag decoupage på det du vil dekorere og et tynt lag papir, gjerne servietter, stryker det ut og lakker over en gang til når det har tørket.

-Dekket hele bunnen med stoff og tok en stoffremse på lokket.

- Da manglet det bare å lime på bildene og gjøre en siste finish!

Jeg er  klar over at bilde er veldig lite, men om det var noe større ville det ikke passe inn i bloggen, men du kan alltids trykke på det og få det full size (evt åpne bildet i ny fane) for å se hva jeg har skrevet på collagen.


Også var det hva jeg har lært!    -Jeg har ikke lært noe helt nytt, men føler jo at jeg har blitt litt flinkere. Jeg har jo holdt på med veldig lignende ting flere ganger tidligere så jeg fikk ingen større utfordringer i denne oppgaven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar