Den skulle si noe om oss selv eller en fritidsinteresse og jeg valgte søm. Det er det jeg liker å holde på med og jeg lager mine egne klær når jeg har tid. Det er vel derfor jeg går design og håndverk og skal gå tekstil neste år.
Jeg har sansen for det stilrene med få farger og ville holde den enkel. Jeg tenkte at saks ville blitt problematisk med de små hullene i stolryggen og brukte kniven til å skjære den ut i grå papp, akkurat slik mønsteret var.
For å forhindre at pappen ble revet i stykker når jeg broderte rundt kanten stakk jeg hull med nåla først. Jeg ble ganske kjapt ferdig med dette og fant ut at jeg ville ha en "R" på sete, Derfor tegnet jeg mønster på et ruteark og stakk hull i sete før jeg broderte på forbokstaven min i samme rosa broderigarn som rundt kanten.
Dette var en oppgave jeg likte godt fordi den viser hvor forskjellig stolene kan bli selv om vi hadde samme utgangspunkt. Jeg hadde ingen større problemer underveis, men pappen var litt for liten så jeg måtte skjøte på det øverste av stolryggen, men dette vises så dårlig at du ikke kan se det på bildene.
Dessverre har jeg ingen underveisbilder, men her er noen av den ferdige stolen:



Regine du e så flink!
SvarSlettTusen takk!
SvarSlettBle en kjempefin stol, Regine!
SvarSlettDu ville ha en kommentar, så her kommer det en fra meg:
SvarSlett1. Fint at du har med detaljbilder av stolen. Bildene er litt uklare. Det er viktig at du holder kameraet helt rolig når du tar bilder. I tillegg er det viktig med godt lys. Tenk på dette når du skal ta bilder senere. Du har ingen bilder som viser hele stolen (med stolbeina også). Du bør alltid ha med minst ett bilde som viser hele produktet.
2. Du forteller at du har sansen for det stilrene med få farger og at du ville holde stolen litt enkel i uttrykket. Hvorfor valgte du rosa og grå? Var det tilfeldig?
3. Hentet du inspirasjon til formen på R-en noe sted? Eller kom den fra ditt eget hode?
4. Du skriver godt om prosessen og hvordan stolens uttrykk gjenspeiler deg og din interesse for søm.
5. Lærte du noe mens du jobbet med denne oppgaven?
6. Ble du fornøyd med resultatet? Hvorfor? Hvorfor ikke?
7. Hvis du skulle laget en ny stol nå, ville du gjort noe annerledes? I så fall, hva?
8. På bloggen kan du godt være litt kritisk til deg selv og det du har gjort. Det lærer du mye av. Husk at på bloggen blir ikke produktet vurdert, men din presentasjonsevne og refleksjonsevne blir vektlagt.
Lykke til videre med blogginga! -Mariann
^^
SvarSlett