#1 Livlig:
Jeg begynte med en enkel sitron, fordi den er frisk og skarp i fargen. Den er i tillegg rund, som er en geometrisk form noe som skaper liv. Jeg ville gjøre den litt mer min egen og tok ut en del av sitronen
slik at den ble lik rundt hele.Jeg konkluderte med at den enkleste måten å gjøre det på var å tegne med svart rundt, slik at 'magic wand' ville fungere optimalt for å få en fin form. Jeg kopierte den tre ganger og roterte de til de passet sammen.
Deretter plasserte jeg sitroner i forskjellige størrelser litt rundt om kring ved hjelp av 'help guides' som fortalte meg f.eks. når sitronen var akkurat
halvveis utenfor slik at jeg lett fikk det til å stemme med den andre siden.
Jeg ble veldig fornøyd med oppsettet av sitronene for du fikk et inntrykk av buede linjer på skrå. Derfor var det bare å tenke ut en bakgrunn. Komplementærkontrasten lilla som også var varm-kald-kontrast i diagonale striper ville gjøre susen for å få liv og dynamikk.Jeg fant stripene på nettet slik at jeg kunne være sikker på at det ville passe sammen. Det eneste jeg gjorde med dem var å endre farge og sørge for at de sto på rett plass. Da endte jeg opp med en mønsterrapport (det som gjentas i et mønster) lik det du ser på bildet til høyre. Så vare det bare å 'define pattern', åpne nytt dokument, legge inn mønsteret der og stiller inn på bl.a. størrelsen
Det ferdige mønsteret ble slik:
#2 Rolig:
Her fant jeg et tapetmønster som jeg endret farge på og satte opp i et mønster, lys blå på mørk blå. Det var kanskje rolig, men jeg synes uansett at det ble for kjedelig.
Derfor ville sette inn roser i annen hver rad av tapetmønster. Jeg fant bilde på nettet, klippet ut, roterte og satte det sammen.
Rapporten og mønsteret endte opp slik:
Lekent:
Nå skulle jeg ta i bruk programmet illustrator for å lage ornament. Jeg fant en sjiraff, en sebra og en tiger som jeg fjernet bakgrunnen på.
For å lage et ornament måtte jeg lage en 'brush' av bildene for så å tegne en sirkel. Så kunne man stille inn om bildene skulle strekkes på, hvor mange tigere det skulle være rundt og diverse.
Når jeg fikk det inn i photoshop igjen måtte jeg fjerne den hvite bakgrunnen, til det brukte jeg 'magic wand'
Jeg tenkte litt på hvilken bakgrunn jeg kunne ha når det var så mye detaljer på ornamentene og endte opp med rutemønster i rød, grønn, blå og gul. Da gjorde jeg det samme som på linjene i det livlige mønsteret; fant en svart/hvitt-bilde og endret fargene.
Rapporten og mønsteret:
Generelt sett lærte jeg mye om programmene, jeg begynner faktisk å føle at jeg mester noe av det uten fot store problemer... Men med alle funksjonene i photoshop er det så godt som umulig å kunne alt!
Jeg ble veldig fornøyd med alle mønstrene mine, men synes kanskje ikke det rolige er så rolig som det kanskje burde. Jeg er veldig glad for å være ferdig, å faktisk se at jeg kan lage noe!
Men i tillegg til digital innlevering skulle vi også levere inn to pakker og en pose i hvert av mønstrene, her er noen bilder:
Fargene ble litt forandret pga printeren, så det ble litt mer rosa enn lilla osv, men, men.
Jeg ble veldig fornøyd med alle mønstrene mine, men synes kanskje ikke det rolige er så rolig som det kanskje burde. Jeg er veldig glad for å være ferdig, å faktisk se at jeg kan lage noe!
Men i tillegg til digital innlevering skulle vi også levere inn to pakker og en pose i hvert av mønstrene, her er noen bilder:
Fargene ble litt forandret pga printeren, så det ble litt mer rosa enn lilla osv, men, men.








Råstilig! Du kan pakke inn julegaven min i det blå, der :D Dødsstilig! <3
SvarSlettDet må vel la seg gjøre!... selv om jeg allerede har pakken den inn vel og merke ;)
SvarSlettBra du tok med alt i ett, når det gjeller gavepapiret og photoshop-delen. det gjorde ikke jeg og angrer :P du har også fått med veldig mye på inlegget, Hilsen Anders Ø.
SvarSlettSå fine! Det var dine innpakningspapir jeg likte aller best! De var bare så elegante. Det vises at du har arbeidet hardt med disse. Fargene og mønstrene passer perfekt sammen. De ble bare så fine!
SvarSlett